КЦПТО

euroclub
Організація навчально-виховного процесу
...Така дісталась вже нам робота.
Є в ній і радість, та є й турбота,
Є вічний пошук, безсонні ночі,
Та гріють душу юнацькі очі.

Усе життя ми виховуємо наших учнів, а вони – нас. Виховання і навчання є нескінченний процес.

Педагог повинен мати:

  • мудрість вчителя,
  • відповідальність старшого товариша,
  • доброту матері,
  • строгість батька.
Від педагога залежить ступінь сформованості учнівського колективу. Вміння згуртувати навколо себе учнів – великий дар і велика робота. І хочемо ми того чи ні, але, риси характеру педагога в деякій мірі переходять у характер вихованців.

Виклики сьогодення диктують нам нові умови організації навчально-виховного процесу, сучасний український педагог повинен володіти високим рівнем стресостійкості, бути багатофункцінальним фахівцем, але перш за все педагог має демонструвати чітку громадянську позицію українця. Не бути байдужим спостерігачем подій, адже, байдужість породжує байдужість і лише вогонь породжує вогонь.

Тому місія українського педагога створити в людині Людину. І наш колектив намагається якісно виконувати обов’язки, які на нам делегувала держава, батьки і українське суспільство.

Виховна робота в закладі здійснюється відповідно до чинних нормативно-правових документів у системі освіти та науки України. Виховна робота ґрунтується на: правовому та моральному вихованні, трудовому та громадянському вихованні, національно-патріотичному вихованні, екологічному та естетичному вихованні.

Організація освітнього процесу в умовах воєнного стану потребує іншого змісту та підходів до проведення виховної роботи. Основним цільовим напрямом є забезпечення безпекової складової здоров'я особистості, забезпечення її фізичного, психічного, соціального і духовного благополуччя. Виходячи з цього актуальні напрямками та завданнями виховної роботи в 2022-2023 навчальному році стали:

  1. Надання здобувачам освіти базових знань з основ безпеки та формування поведінки правильних безпекових дій в умовах воєнного стану, навчити правилам збереження здоров’я, життя свого, оточуючих в разі бойових дій.
  2. Надання психологічної пітримки, забезпечення психологопедагогічного супроводу емоційно вразливих категорій осіб;
  3. Сприяння адаптації та емоційно-психологічної підтримки тимчасово внутрішньо переміщеним особам.
  4. Формування рис і якостей «УКРАЇНЦЯ-ПЕРЕМОЖЦЯ» у війні російської федерації проти України:
    • - моральна стійкість, витримка, сила волі і твердість духу;
    • - протидія ворожій пропаганді, віра в перемогу, підтримання власного емоційного ресурсу;
    • - здатність та вміння протистояти негативним емоціям, стресу, тривозі, почуттю небезпеки;
    • - співчуття, милосердя, взаємодопомога, волонтерство, відчуття себе громадянином вільної незалежної України.
Реалізація поставлених завдань виховної роботи здійснюється відповідно до плану виховної роботи на рік та помісячних планів в яких і передбачені заходи, сприяння набуттю учнями патріотичного досвіду на основі готовності до участі в процесах державотворення, уміння визначати форми та способи своєї участі в життєдіяльності громадянського суспільства, спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади, спроможності дотримуватись законів та захищати права людини, готовності взяти на себе відповідальність, здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів.

Сьогодні буду представляти, як в нашому закладі працює методична комісія класних керівників, бібліотекарі, керівники гуртків художньої самодіяльності, соціально-психологічна служба та ознайомимо із наповненням сторінок в соціальних мережах.

Левова частина роботи лежить на плечах класних керівників. Головне завдання класного керівника групи – створення згуртованого колективу учнів академічної групи, формування учня як майбутнього кваліфікованого робітника. Запрошую до виступу голову методичної комісії класних керівників Віру Олександрівну Харатін.

Презентація кл.керівники

Класний керівник сьогодні це можна сказати інструктор з адаптації в освітньому середовищі, адже виклики сьогодення дещо розбалансували дисципліну учнів, які вже тривалий час навчаються дистанційно через пандемію коронавірусу, війну. Тому роль керівника групи полягає перш за все у згуртуванні колективу, подоланні роз'єднаності та відчуженості у взаєминах між учнями їх соціалізації.

Бібліотека закладу сьогодні це не лише зібрання книг, але інформаційний та культурно-просвітницький центр. Наші бібліотекарі щодня працюють над цікавими тематичними, актуальними заходами. І як результат збільшується кількість читачів та бажаючих долучитися до участі в заходах, що проводять наші бібліотекарі.

Війна впливає на психічне здоров’я кожного громадянина України. Одним із головних завдань закладу освіти є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу. Активну роботу в цьому напрямі провадить практичний психолог Олена Володимирівна Шайнюк та соціальний педагог Юлія Володимирівна Вавренчук.

Протягом навчального року проводяться культурно-масові заходи за участю учнів, працівників центру. Це концерти з нагоди державних і професійних свят, конкурси, огляди художньої самодіяльності, тематичні вечори, художні виставки та творчі зустрічі. Гурткова робота з художньо-естетичного напряму представлена гуртками сценічної майстерності, вокального співу та гри на духових інструментах. Усі зазначені гуртки мають постійний склад учнів, відзначаються вагомими досягненнями, що підтверджуються підсумками обласних творчих конкурсів.

Враховуючи особливості розвитку соціальних мереж та їх впливу на свідомість людини, ми намагаємося розвивати свої сторінки в соціальних мережах адаптуючи їх до різних вікових категорій, враховуємо уподобання учнів, попередньо вивчаючи їх думку. Таким чином створюємо різножанрові інформаційні і освітні та профорієнтаційні продукти для наших сторінок.

Робота адміністрації та педагогічного колективу щодо попередження негативних явищ в учнівському середовищі (правопорушень та злочинності, безпритульності та бездоглядності) здійснюється систематично та полягає у проведенні роз’яснювальної роботи з учнівським та педагогічним колективами, проведенні засідань Ради профілактики правопорушень, з метою посилення впливу, спрямованого на запобігання юнацької злочинності, формування здорового способу життя, підвищення правової культури учасників освітнього процесу.

Адміністрацією закладу ініціюється листування зі службами у справах дітей за місцем первинного обліку та/або проживання дітей, секторами ювенальної превенції ВП ГУНП в Волинській області відповідних районів, центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

З метою вшанування пам’яті осіб, які віддали життя за незалежність і територіальну цілісність України, проявили героїзм у бойових діях у війні російської федерації проти нашої країни та відповідно до реалізації загальнодержавного проєкту облаштовано куточок «Місце шани та вдячності». Пріоритетними у виховній роботі є усвідомлення учнями соціальної значущості праці в житті людини, повага до людей праці, закріплені навички самообслуговування та суспільно-корисної праці, морально-психологічна підготовка учнів до майбутньої трудової діяльності.

Фото Успішний результат виховної роботи буде видно тільки тоді, коли проводиться моніторинг, аналіз, чітке планування, методична робота, впровадження нових форм у практику роботи навчального закладу. Так у нашому закладі і склалася система виховної роботи, в якій враховано загальні цілі та завдання виховної роботи, вплив мікро і макросередовища, складові організації навчально-виховного процесу.

Кожен педагогічний працівник нашого закладу - це організатор і керівник конкретного цілісного виховного процесу.

Головне – створити в людині Людину. Це як збудувати храм, що завжди не просто. Для цього потрібно змінити свою свідомість, перейти на інший рівень. Одягти інші окуляри. Інакше подивитися на світ, адже, тільки так можна і себе вдосконалити і допомогти іншим досягнути життєвого успіху.